Games


Menu

Recenze_

Cheaty_

Návody_

Domů_



Need for Speed V

Je to už pár let co jsem poprvé slyšel o Need for speed, to jsem byl ještě opatřen čtyřiosmšestkou a příchod této hry na trh naprosto osvětlil závodní hry. Zapříčinila to její grafická stránka a hratelnost. Pravda, neoplývala sice editorem tratí jako například Stunst, ale její pokročilé zpracování bylo na tu dobu neuvěřitelné a mimo to, ve které hře ste si mohli sednout do Diabla a rozeznat volant od autorádia. S příchodem nfs2 se zdvihla vlna euforie, naprosto nedoznávala změn od nfs. Celá hra působila poněkud futuristickým dojmem a auta byla pouze prototypy. A to je kámen úrazu, síla nfs spočívá v její realističnosti. Můžete si totiž vlízt do reálného auta, jezdit v reálném světě a srát opravdové policajty - které bohužel v nfs2 nenajdete. Příchod NFS3: Hot pursuit následoval v duchu 3D akcelerace. Nádherná grafika jak modelů aut, tak prostředí, chromovaná milionová auta a hlavně policajti. V Electronics Arts jasně vycítili, že bez nich to asi nepůjde a proto založili nfs3 na brutálních honičkách vás s policajty. Tuto myšlenku rozvinuli vývojáři v NFS4: High stakes. Hlavní pokrok je samozřejmě znatelný v grafice, ale co hráče nejvíce potěší jsou detaily a vychytávky.

V Need for speed 5: Porsche Unleashed se zlepšila grafika, jak jinak taky. Celá série NFS totiž staví na skvělé grafice - realističnosti. Co mě na předchozím díle ale dost štvalo byly tachometry, mapy a takovýdle hovadinky při závodu, daly se sice vypnout, ale člověk si potom připadal dezorientovaný, tady se k mému příjemnému překvapení vylepšily. Hra běhá v pohodě i na pomalejších počítačích v rozlišení 800x600 a novém true coloru, ale pak musíte mít 3D kartu. Nfs5 využívá podstatně více 3D akceleraci, kterážto už začínají býti nutností, a jízda je pak svižnější, dynamičtější a o poznání hezčejší a hratelnější. Ano hratelnost je o 200 procent lepší než u nfs4. K tomu výrazně napomáhá i skvělá fyzika aut, zde se autoři pochlapili. Všechna čest. Auta se skvěle ovládají jak na klávesnici, tak na volantu, u předchozích dílu na volantu skoro hrát nešlo. S lepšími herními vlastnostmi samozřejmě souvisí i vypiplanost hry a spousty detailů. Okolo trati jsou různé vodopády, na vesničkách balíky slámy a uhánějící prasata přes silnici. Jízdu si můžete skvěle zkrátit a nabrat tak potřebné sekundy mnoha zkratkami, které jsou občas bohužel v hodně horším stavu. Občas je tedy lepší jet delší trať po dálnici než kratší v blátě a sračkách. V ovládání přibyly blinkry, což potěší všechny řidiče, jelikož pokud při předjíždění v plném provozu nedáte světelný signál začnou po vás všichni troubit jak vymatlaný. Zmizely ale dálkový a potkávací světla, díky tomu, že hra nenabízí volbu hry v noci. Celé nastavování v menu je vlastně přítulnější a mnohé přibylo, můžete si na auto nastříkat číslo, pruhy v několika barvách, barvu interiéru, jaký motor vašemu miláčkovi dáte, pneumatiky, jestli vylepšíte brzdy a spousty sraček které většinou nevyužijete, ale které potěší. Co nás ale nepotěší je, že zase zmizel náš toliko nenáviděný protivník, kterému bylo dovoleno dělat všechno zlé proti nám - policie. AAAAArrrghhh......

Další špatná zprávička, jak už napovídá název, je, že v nfs5 jsou auta pouze a jenom od Porsche. To kompenzuje zase spousty modelů a verzí od Porsche 365 přes 944, k 911 Carrera. Ve verzích hard top a cabriolet. Právě ony starší modely dodávají nfs5 takový rozmach a švih. Kde sou ty časy, kdy sem se proháněl po lese v BMW a troubil na policajty. Porsche nabízí již zaběhlé herní módy quick race, quick knockout a knockout, přibyl mód test driver. Zde jezdíte jako testovací jezdec Porsche a musíte plnit úkoly typu projeď tadyty zatáčky a neschoď ani jeden kužel, v časovém limitu. Úkoly se ztěžují a na každý máte jiné auto. Další mód hry je Evolution, kde máte na začátku 11 000 dolarů a můžete si koupit nejstarší auto které z továren Porsche vyjelo. Jezdíte závody a za prvních pět míst dostanete finanční obnos. Auto je samozřejmě zničitelné a vy ho musíte za peníze upgradeovat a každé škrábnutí opravit. Nebo jednoduše prodat a koupit si nové, lepší. Lze samozřejmě koupit i ojetiny, ale počítač všechno rozseká na hadry a prodává draho. Dobrá věc je, že si můžete aspoň za svoje auto říct cenu.

Trasy závodů jsou naprosto nejpropracovanější ze všech dílů nfs. Nejen jejich grafickým ztvárněním, že když jedete lesem, připadáte si jako opravdu v lese, ta zeleň všude a ten ptačí zpěv a čistý vzduch... Všude jsou odbočky a tajné cestičky, jejichž znalost vede k vítězství. V Alpách je náledí na silnici a několikametrové závěje. Sněží a vločky se vám usazují na čelním skle. A co potom německá dálnice. Všude jsou nájezdy, sjezdy a tunely, největší šok byl, když sem jel ve svym Porsche Boxter S 180 Kmh a vedle mě se vyřítil vlak a předjížděl mě... ten mě teda nasral. A když projíždíte celnicí, řvou na vás německy z megafonů abyste neprodleně zastavily své vozidlo... Fuck off!!!!

Tahle hra vám zaručeně zvedne hladinu adrenalinu, škoda, že nejsou policajti a ostatní auta, ale i tak to stojí za to. Zaručeně nejlepší pařba na volant. Hodně zábavy a dlouhodobá trvanlivost. Vřele doporučuju.

**